• Zorg ervoor dat je minimaal 2,5  liter water per dag drinkt. Dit omdat de producten heel geconcentreerd zijn en anders de voedingsstoffen niet goed worden opgenomen in het lichaam. Ook moeten de afvalstoffen het lichaam uit. Anders kan dit duizeligheid, hoofdpijn, misselijkheid etc. veroorzaken. Het is veel, maar echt noodzakelijk! Het water mag je, voor de afwisseling, altijd mengen met de Straight away mix & drink (Going Wild Orange of Letting Loose Lemon)
  • De eerste paar dagen zijn het pittigst, geef het programma (en jouw lichaam) in ieder geval twee weken de tijd om te wennen. Geef niet zomaar op, want dit programma kan je leven en je zelfbeeld echt veranderen!
  • Begin ‘s morgens vroeg direct veel water te drinken. Wanneer je ’s avonds nog een liter water moet drinken, heb je ’s nachts veel last van ongewenste toiletbezoeken.
  • Stel de eerste dagen het “ontbijt” zolang mogelijk uit. Jouw lichaam moet wennen aan het nieuwe eetpatroon en tijdens de eerste dagen is het schema van 10.00 uur, 14.00 uur en 19.00 uur een maaltijd nemen het beste.
  • Maak de soep of pap niet klaar met kokend water, anders gaan de mineralen en vitaminen kapot. Wacht dus even een halve minuut voordat je de inhoud van de soep of pap bij de 250 ml water doet, als je de waterkoker gebruikt hebt.
  • Wees de eerste maand voorzichtig met sporten, span je niet tot het uiterste in. Daarna kan het geen kwaad meer. Belangrijk is wel dat je naar jouw lichaam luistert. Als je nooit eerder gesport hebt, moet je daar tijdens het afslanken niet intensief mee gaan beginnen. Beweging is natuurlijk goed, maar niet ten koste van alles.
  • Vrouwen kunnen last krijgen van tussentijdse bloedingen tijdens het dieet. Geen paniek, dat is gewoon een reactie van jouw lichaam op de veranderde voedselinname. Het is niet bewezen dat de pil niet werkt, maar wees er toch maar een beetje voorzichtig mee. Je weet maar nooit.
  • Thee en koffie drinken mag, al is het beter om deze zoveel mogelijk te beperken. Melk en suiker mogen er beide niet in, zoetjes (eventueel Stevia of Sukrin) wel. Onze (Straight away) bouillon en zoethoutthee zijn licht bloeddrukverhogend en werken goed als je last van duizeligheid hebt. Vooral voor de eerste paar dagen, omdat je dan veel vocht verliest, maar drink het niet de hele dag door!
  • Ook heeft Straight away een poeder dat je aan de shake kunt toevoegen, waarna het in de koelkast opstijft tot een pudding of een mousse. Een heerlijke afwisseling!
  • In de soepen mag je alle kruiden en specerijen gebruiken die je lekker vindt, zolang je maar geen zout gebruikt. Kerriepoeder is lekker door de champignonsoep, verse peterselie of basilicum door de tomatensoep.
  • Het is handig om 3 dagen reservevoeding in huis te hebben. Je kan verhinderd zijn, maar het kan ook zijn dat wij een afspraak niet na kunnen komen en je bent natuurlijk wel afhankelijk van deze maaltijden.
  • Bij vetverbranding (milde ketose) hoort helaas een minder frisse adem. Verfris je adem met muntblaadjes, kauwgom  vraag ernaar bij jouw coach. Op een takje peterselie kauwen kan ook helpen!
  • Als je het lastig vindt om maar drie keer per dag te eten, kan je de maaltijden verdelen over zes momenten, dan halveer je alles gewoon. Alle klaargemaakte maaltijden moeten binnen een kwartier genuttigd worden, dus ook een halve maaltijd klaarmaken.
  • Probeer eens wat oploskoffie door de café noir-shake of speculaaskruiden (zonder suiker) in de vanille-shake.
  • Je zal zeker positieve reacties krijgen van de omgeving, gebruik die als een opsteker. Zie ze als een verdiend compliment! Helaas zal je ook negatieve reacties ontvangen, ga daar gewoon niet op in. Je doet dit voor jezelf, voor jouw lichaam en om jouw doel te behalen!
  • Zorg ervoor dat je op tijd bent. Als je te laat bent, zal dat van jouw ingeplande tijd afgaan. De cliënt, die na jou komt, kan er natuurlijk niets aan doen.
  • Ga zoveel mogelijk alleen bij ons op de weegschaal staan en doe dat thuis wat minder vaak. In het begin is het natuurlijk erg leuk en vliegen de kilo’s er af. Op den duur gaat het iets minder snel en staat het gewicht zelfs wel eens vier dagen stil. Je begrijpt dat dit niet motiverend is… Als je één keer per week bij ons op de weegschaal staat, is er altijd resultaat! Daarbij komt dat jouw weegschaal vast verschilt met die van ons en bij ons sta je natuurlijk niet op de weegschaal wanneer je net uit bed bent en geen kleren aan hebt… Als je er voor kiest om wel thuis te wegen is dat natuurlijk prima, maar laat het resultaat je nooit demotiveren!.